Cyklotrasa Boučkův statek - Besedice

Začátek trasy je u Boučkova statku v Malé Skále. Jedná se o historickou usedlost, která je kulturní památkou. K přestavbě statku došlo v roce 1813 a od té doby zůstala jeho podoba zachována. Od statku budete pokračovat kolem řeky k jezu Malá Skála a dále po okraji obce Líšný k rozcestníku Závrší. Odtud se vydáte směrem na vesničky Ve Zdůlni, Prosíčka, Hluboček, Vrát až do Chloudova. Kousek za Chloudovem je stoupání až na Buchtův kopeček a potom dále do vesnice Dlouhý pod Dlouhým vrchem. Po cestě do vesnice Dlouhý se můžete kochat výhledy na krásnou krajinu Českého ráje.

Z vesnice Dlouhý pojedete do Smrčí, Záhoří a do Prackova. V Prackově pojedete kolem kapličky Panny Marie. Z Prackova pojedete přes Okrouhlice, Vesec do Klokočí. Z Klokočí se vydáte přírodním parkem Podloučky k rozcestníku Betlémský mlýn a odtud podél řeky Jizery až do Turnova. V Turnově se můžete podívat na zámek Hrubý Rohozec a přilehlý zámecký park. V parku se nachází Rohozecké rybníčky a kamenické práce z období romantismu. Z parku vede Zámecká stezka, která vede do hradního příkopu. Z příkopu je dobře vidět mohutná skála, na které zámek stojí. Zámek byl založen roku 1420. Do dnešní doby se z něj zachovaly jen sklepní prostory vytesané přímo do skály. Je přístupný veřejnosti a jeho správu zajišťuje Národní památkový ústav. Po prohlídce se vydáte zpět podél řeky Jizery do vesnice Rohliny, kde se nachází vyhlídka Zdenčina skála. Odtud pojedete kolem Klokočských skal do Klokočí a dále přes vesnici Loučky do cíle trasy, obce Besedice

Náročnost cyklotrasy: Střední

Terén: MTB (horské)

Vzdálenost: 34 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!