Cyklotrasa Boučkův statek - Besedice

Začátek trasy je u Boučkova statku v Malé Skále. Jedná se o historickou usedlost, která je kulturní památkou. K přestavbě statku došlo v roce 1813 a od té doby zůstala jeho podoba zachována. Od statku budete pokračovat kolem řeky k jezu Malá Skála a dále po okraji obce Líšný k rozcestníku Závrší. Odtud se vydáte směrem na vesničky Ve Zdůlni, Prosíčka, Hluboček, Vrát až do Chloudova. Kousek za Chloudovem je stoupání až na Buchtův kopeček a potom dále do vesnice Dlouhý pod Dlouhým vrchem. Po cestě do vesnice Dlouhý se můžete kochat výhledy na krásnou krajinu Českého ráje.

Z vesnice Dlouhý pojedete do Smrčí, Záhoří a do Prackova. V Prackově pojedete kolem kapličky Panny Marie. Z Prackova pojedete přes Okrouhlice, Vesec do Klokočí. Z Klokočí se vydáte přírodním parkem Podloučky k rozcestníku Betlémský mlýn a odtud podél řeky Jizery až do Turnova. V Turnově se můžete podívat na zámek Hrubý Rohozec a přilehlý zámecký park. V parku se nachází Rohozecké rybníčky a kamenické práce z období romantismu. Z parku vede Zámecká stezka, která vede do hradního příkopu. Z příkopu je dobře vidět mohutná skála, na které zámek stojí. Zámek byl založen roku 1420. Do dnešní doby se z něj zachovaly jen sklepní prostory vytesané přímo do skály. Je přístupný veřejnosti a jeho správu zajišťuje Národní památkový ústav. Po prohlídce se vydáte zpět podél řeky Jizery do vesnice Rohliny, kde se nachází vyhlídka Zdenčina skála. Odtud pojedete kolem Klokočských skal do Klokočí a dále přes vesnici Loučky do cíle trasy, obce Besedice

Náročnost cyklotrasy: Střední

Terén: MTB (horské)

Vzdálenost: 34 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.