Cyklotrasa Brumov-Bylnice - Horní Němčí

Na velmi náročnou trasu se značným převýšením nastoupíme v Brumově- Bylnici. Dominantou města je hrad, který sloužil jako významná strážní, obranná i sídelní pevnost a spojnice mezi Povážím a Pomoravím. Území historického jádra města bylo prohlášeno za památkovou zónu.

Vydáme se po cyklotrase údolím Hložeckého potoka. Projedeme Popov, Štítnou nad Vláří a Hostětín, obec, kterou v roce 2010 navštívil britský princ Charles a v níž jsou zajímavostí dřevěné sochy, rozmístěné v okolí.

Z Hostětína dojedeme do Pitína k památníku letecké bitvy – Šanov. Odtud pojedeme po cyklotrase, která stoupá do kopaničářské obce Žítková. Obec je známá především bohyněmi – lidovými léčitelkami, jejichž umění se dědilo z generace na generaci, můžeme zde najít soubor původních domků. Prudce klesáme do Starého Hrozenkova, který je střediskem Moravských Kopanic. Po náročné jízdě se zde můžeme osvěžit v některém ze tří bazénů. Ze Starého Hrozenkova budeme opět stoupat do Vyškovce. Projedeme obcí Vyškovec, kde u autobusové zastávky Hribovny, točna zabočíme doprava a stoupáme přes rozcestník Pod Vyškovcem a Mikulčiným vrchem až k rozcestníku Troják.

Z Trojáku odbočíme doleva a po červené značce dojedeme na rozcestník Lopeník. Tady odbočíme opět doleva a již budeme projíždět obcí Lopeník kolem obecního úřadu. Při odbočení doleva se dostaneme na naučnou stezku Lopeník, po které můžeme dojet k rozhledně z dubového dřeva, vysoké 20 m, na kamenném podstavci. Zpět se vrátíme po naučné stezce do Lopeníku.

Z Lopeníku sjedeme do Březové. Další místem na trase je obec Strání, která je známá fašankovým festivalem, největším festivalem masopustních tradic v České republice. Vydáme se okolo Straňanské nádrže, vystoupáme na Horní Kopec a spustíme se dolů do Horního Němčí, do obce na úpatí Bílých Karpat pod Velkou Javořinou.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 67 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!