Cyklotrasa Bystřice pod Hostýnem - Valašské Meziříčí

Touto trasou projedete nejkrásnější z horských luk či hustých lesů do valašských dědin a úrodné Hané vám nabídne Hostýnská magistrála dlouhá 19 km. Cesta začíná v Bystřici pod Hostýnem kdy po asfaltové cestě kolem hřbitova a místní části Lázně vystoupáte na nejvýše položené poutní místo na Moravě na Svatý Hostýn. Odměnou za propocené tričko bude nádherný výhled z rozhledny až do Jeseníků.

Ze Svatého Hostýna se vydáte na Skalnou. Mírným klesáním po zelené turistické značce projedete kolem skalního útvaru Žába směrem na horskou louku Klapinov, odkud je výhled na kopec se zříceninou hradu Obřany. Zde se připojíte na naučnou stezku Portášské chodníčky, která vás dovede až na Holý vrch. Odtud opět pojedete po modré turistické značce směrem na hranici tří panství (Bystřické, Lukovské, Kelečské) Tři kameny. Projedete kolem Hrubé jedle až na Troják. Už z dálky vás bude vítat stará horská hospůdka, kde se zastavil čas a můžete zahnat žízeň.

Opět plní energie můžete vyrazit po asfaltové cestě směr meteorologická stanice Maruška, kde je malinká rozhledna s nádherným výhledem do všech světových stran. Nyní budeme mít po levé straně výhled na nejvyšší vrchol Hostýnských vrchů Kelčský Javorník.

Po cyklostezce se dostaneme na oblíbené místo hostýnského Yettyho Bludný. Trošku nepříjemnou kamenitou cestou sjedete dolů z louky a lesní cestou pokračujete na další horskou louku Končiny. Po malém odpočinku se vydáte příjemnou lesní cestou podél hranice přírodního parku Hostýnské vrchy a zelené turistické značce až na nejvyšší bod naší cesty Čečetkov. Za chvíli se můžete těšit na jeden z nejkrásnějších výhledů na horskou partizánskou obec Rajnochovice.

Cyklostezkou se dostanete kolem křížku partyzána Franty Belgičana, který zde zbytečně padl do Hájí. Odtud sjedete do obce Lázy. Do Valašského Meziříčí se dostanete klesáním přes obec Podolí, Loučka, Police a Branky.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 47 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.