Cyklotrasa Český Šternberk - Hvězdonice

Na kolech podél Sázavy

Navrhovaná trasa začíná od nádraží nebo zastávky ve Šternberku, i od rozcestníku před obecním úřadem snadno trefíte - přejedete na mostě na pravý břeh, po této silnici již vede CT 19. Nejprve je třeba vyjet k Otrybám a dojet k Zalíbené, kde teprve přijde odbočení doleva po žluté TZ zpět k řece. Úsek vede zprvu ještě společně se žlutou značkou, setrvává ale na silnici i v momentě, kdy se žlutá odpojí doleva na polní cestu. Po necelých 4 km od odbočky u Zalíbené jste v Ratajích. Od Ratají se nedoporučuje jet podél řeky, ale obětovat nějaké to stoupání a pokračovat po CT 19, která vás povede přes předměstí směrem k Talmberku. Kopec není nijak dramatický, k Talmberku již sjíždíte, jen nemiňte odbočku doprava na horizontu po 3 km od Ratají. K talmberské zřícenině můžete kousek dojet a pak pokračujete dále po CT 19, postupným klesáním k údolí Úžického potoka až do Sázavy. Zde doporučujeme navštívit klášter. Leží na pravém říčním břehu, po kterém přijedete. Také po něm vede další cesta, tentokrát již těsně podél toku Sázavy až do cíle ve 13 km vzdálených Hvězdonicích. Od kláštera stačí jen nesměřovat k mostu do centra, ale dát se z Klášterní ulice doprava Pražskou a pak jet rovně. Cesta vás stále vede po CT 19, projedete tak i přes Chocerady, okrajem Poddubí a 300 m před dálničním viaduktem vás již CT nasměruje doprava nadjezdem na lávku vedoucí k vlakovému nádraží na druhém břehu.

Náročnost cyklotrasy: Snadná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 37 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.