Cyklotrasa Jičín - Valdice

Velký okruh východem Českého ráje

Okružní trasa je vhodná pro silniční a cestovní kola, je dobré mít s sebou mapu nebo navigaci. Od ústředně položeného Valdštejnova náměstí v Jičíně se vydejte podle značení CT 14 a souběžně červené TZ přes Holínské předměstí na Holín a Prachov, minete vstup do skal a po silnici pokračujete ještě 1,5 km rovně až na křižovatku, na níž odbočíte doprava z kopce. Zde není přechodně žádné značení, po kilometru sjedete na další křižovatku, kde vás již doleva bude provázet CT4016 na Libunec a Újezd pod Troskami. V Újezdě odbočíte na křižovatce směrem ke kostelu doleva, podle značení CT 4078 již směrem na Troskovice. Této značky se držte i nadále, Trosky tak necháte vpravo a z Troskovic pokračujete v klesání na Vidlák a Hrubou Skálu.

Směrem k zámku byste ale jeli zbytečně do kopce, je lepší na křižovatce ve tvaru T necelé 2 km za Vidlákem jet doprava místo doleva podle značení naopak na Rokytnici a zde hned doleva na CT 4010 do Doubravic a doprava k žel. st. Hrubá Skála. Ta již leží na hlavním silničním tahu č. 35 (Jičín - Turnov), který zde přejedete napříč do Radvánovic, kde se budete dále držet vpravo, na Štěpánovice a Rovensko pod Troskami. Odsud až do Bítouchova je nejlepší jet podle mapky, cyklo značení zde příliš není. V Dráčově přijde odbočení doprava za modrou TZ, v Morcinově se souběžně přidá i CT 4017, jež vás doprovází až na vrchol Tábora. Tam však její značení skončí a přejde ve 4142 dolů do Chlumu, kde uhnete ostře doprava po CT 4278 na Kyje. Na konci Kyjí se jede doprava, opět na neznačenou silnici, z ní po dalším kilometru naopak doleva již na Železnici. Železnice je malé město, ležící jen kousek od Jičína, zde se také napojíte na hlavní silnici do něj vedoucí. Posledních 5 km se jede rovně po této komunikaci, přes Valdice a Sedličky.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 54 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!