Cyklotrasa Kroměříž - Rusava

Z Kroměříže dojedete do Hulína, dále pak přes Pravčice do Holešova, kde se můžete projít po zámku. Jeho základy pocházejí z původní středověké tvrze. V současnosti můžete navštívit některou z pořádaných kulturně-společenských akcí  nebo rozlehlou zahradu ve versailleském slohu.

Dále pak přes obce Dobrotice, Jankovice a Brusné do Rusavy. Tam si můžete prohlídnout Muzeum Rusava. Připomíná historii obce, kulturu a způsob života obyvatel. Věnuje se lidové kultuře a umění, představuje tradiční řemesla, nářadí, valašské kroje, dřevěný nábytek a další výrobky, které patřily ke každodennímu životu místních obyvatel.

Z Rusavy stoupáme kolem koupaliště, kempu a přehrady, po překonání nevysokého sedla sjíždíme podél říčky Dřevnice do obce Držková. Odsud malebným údolím do Kašavy, poté vystoupáte na kopec Rablinu pak vás čeká sjezd až do Lukova a do Fryštáku. Následuje pozvolné klesání do Dolní Vsi, kolem osady Výlanta až k čističce odpadních vod pod osadou Žabárna.

Pokračujte na kopci doleva k samotě Kučovanica a dál rovně polní cestou k výběžku lesíka. Kolem kapličky u fotbalového hřiště do obce Racková. Projedete přes Lechotice, Mysločovice a Míškovice. Zahneme do Kurovic, kde stojí zajímavá tvrz. Historická cena spočívá v zachovaném středověkém zdivu v samotném jádru tvrze. Cenná je také kamenická výzdoba uvnitř samotného objektu. V Záhlinicích projedete kolem historické sladovny až na hráze rybníků a pokračujeme lužním lesem kolem Zámečku do Kroměříže.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 84 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!