Cyklotrasa Kroměříž - Rusava

Z Kroměříže dojedete do Hulína, dále pak přes Pravčice do Holešova, kde se můžete projít po zámku. Jeho základy pocházejí z původní středověké tvrze. V současnosti můžete navštívit některou z pořádaných kulturně-společenských akcí  nebo rozlehlou zahradu ve versailleském slohu.

Dále pak přes obce Dobrotice, Jankovice a Brusné do Rusavy. Tam si můžete prohlídnout Muzeum Rusava. Připomíná historii obce, kulturu a způsob života obyvatel. Věnuje se lidové kultuře a umění, představuje tradiční řemesla, nářadí, valašské kroje, dřevěný nábytek a další výrobky, které patřily ke každodennímu životu místních obyvatel.

Z Rusavy stoupáme kolem koupaliště, kempu a přehrady, po překonání nevysokého sedla sjíždíme podél říčky Dřevnice do obce Držková. Odsud malebným údolím do Kašavy, poté vystoupáte na kopec Rablinu pak vás čeká sjezd až do Lukova a do Fryštáku. Následuje pozvolné klesání do Dolní Vsi, kolem osady Výlanta až k čističce odpadních vod pod osadou Žabárna.

Pokračujte na kopci doleva k samotě Kučovanica a dál rovně polní cestou k výběžku lesíka. Kolem kapličky u fotbalového hřiště do obce Racková. Projedete přes Lechotice, Mysločovice a Míškovice. Zahneme do Kurovic, kde stojí zajímavá tvrz. Historická cena spočívá v zachovaném středověkém zdivu v samotném jádru tvrze. Cenná je také kamenická výzdoba uvnitř samotného objektu. V Záhlinicích projedete kolem historické sladovny až na hráze rybníků a pokračujeme lužním lesem kolem Zámečku do Kroměříže.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 84 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.