Cyklotrasa Loučeň - Jabkenice

Začínáme loučeňského zámku. Za zhlédnutí stojí i zámek samotný, ale opravdu originální jsou labyrinty v rozlehlém parku. Začátek trasy je hravý, zatáčka střídá zatáčku, nechybí krátké výjezdy a krátké sjezdy. Vůně převážně listnatého lesa je všude kolem. Tady nevede žádná značka, držíme se směrem na Mcely.

Ze zarostlého lesa nás pěšina vyvede přímo k výběhu pro domácí zvířata, pokračujeme dál po louce a míjíme první z mnoha rybníků. Opět vjíždíme do lesa a začínáme se proplétat stezkami, které nás vyplivnou u barokního zámku McelyZámek nejdříve sloužil jako lovecký díky velkému množství zvěře v okolních lesích, ale později se stal venkovským sídlem pro několik významných aristokratických ro­dů.

Dále nás čeká asi nejzábavnější část trasy. Po žluté turistické značce lesní cesta prudce stoupá a hned zas prudce klesá. Zábavu nám překazí asfaltová silnice vedoucí směrem na Křinec. Jedeme po ní doprava a po chvíli odbočujeme vlevo. Charakter trasy se mění, rozlehlé louky, pole a obory nás vedou do Seletic, tady je možné se v malé hospůdce občerstvit.

Zajímavostí je zapomenutá asfaltka, které připomíná pohraniční signálky, dlouze klesající a pak dlouze a mírně stoupající. Když se vrátíme do Seletic, vydáváme se širokou lesní cestou dále po červené až do Jabkenic. Pokračujeme panskými lesy směrem na Loučeň, vede tudy i naučná stezka. Cesta se vine převážně po lesních písčitých pěšinách.

Náročnost cyklotrasy: Střední

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 41 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.