Cyklotrasa Nová Paka - Hrubá Skála

Tento okruh patří mezi náročné. Vyjedete z Masarykova náměstí a vydáte se podél křížové cesty po cyklostezce do Úbislavic. Dále projedete Zbožím, kde můžete pokračovat dále po cyklostezce, nebo zabočit na zříceninu Kumburk. Za pěkného počasí jsou z několika hradních zdí či z dřevěné vyhlídky krásné výhledy do okolí. S historií vás seznámí deska za první vstupní bránou. Najdete zde sklepení a stánek, kde lze zakoupit turistické známky i něco na osvěžení.

Následně projedete Žďárem u Kumburku a Ploužncí do Tábora. Po vystoupání na Tichánkovu rozhlednu, na kterou narazíte přímo na trase v Táboře, se vám naskytne neobyčejný kruhový výhled například na Jizerské hory, Krkonoše, Orlické hory nebo město Jičín. Poté co se pokocháte výhledem, se vydáte po Zlaté stezce Českého ráje do Košova. Tam se od ní odpojíte a pojedete směrem na Dráčov. Pokračujte po cyklostezce 4172 až do autobusové zastávky Blatec, v Rovensku pod Troskami. U zastávky pokračujte po místní komunikaci a v Hrubé Skále se napojíte na cyklostezku 4015.

Původní gotický hrad Skála byl upraven na zámek Hrubá Skála v duchu renesance, který později prošel ještě barokními a romantickými novogotickými úpravami. Dnes můžete projít po nádvoří nebo vyjít na věž s vyhlídkou. Jestli budete mít chuť, můžete se zajít podívat do Lanového parku. Dále se opět projedete po Zlaté stezce. Ale pouze do první křižovatky. Ze tří možných vyberete prostřední cyklostezku 4078 a po ní pojedete až k jezeru Vidlák.

Jakmile budete projíždět okolo sadů, sjedete z cyklostezky a následně podél malé říčky až k rybníku Nebákov, kde již potřetí narazíte na Zlatou stezku. Tentokrát se po ní můžete projet až do Trosek, prohlídnout si okolí ze skalních věží Panna a Baba, nebo ve Svítačce pokračovat po 4016 přes Libunec do Březky. Tady je opět možnost malinko vybočit z trasy. Tentokrát na Prachovské skály, které jsou jednou z nejznámějších oblastí Českého ráje.

V případě výletu na skály se poté vraťte zpět do Březky a pokračujte po stezce do první velké odbočky. Tam stezka končí a vy budete muset kousek projet po silnici. Brzy se napojíte na cyklotrasu 4365, která vás přes Jinolice a Kbelnice dovede do Jičína. Projedete městem na Moravčice a přes Lužany se dostanete zpět do Nové Paky.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: MTB (horské)

Vzdálenost: 86 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.