Cyklotrasa Otrokovice - Staré Město

Trasa začíná v Otrokovicích na vlakovém nádraží, takže pokud nejste zdejší, můžete pohodlně dojet vlakem. Pojedete podél řeky a za přístřeškem Na soutoku přejedete most. Cesta vás dovede do obce Žlutava, kde pojedete okolo mini zoo a kamenolomu až narazíte na obec Nová Dědina.

Na okraji obce odbočíte vlevo a stoupáte Chřibskými lesy do Kostelan. Cestou se můžete zastavit na rozcestí Tabarky a po modré turistické značce zajít ke několika mohylovým pohřebištím a historickému smírčímu kříži pod vrcholem Kameňáku. Pískovcové skály Budačina a Komínky dělá z této obce oblíbený turistický cíl.

Z Kostelan vás čeká stoupání na Bunč, kde se nabízí další občerstvení a odpočinek. Od turistické chaty pokračujte lesní cestou směrem k vrcholu Brdo s rozhlednou. Na nejvyšší hoře Chřibů stávala dřevěná vyhlídka, kterou nahradila nová nejvyšší kamenná rozhledna na Moravě vysoká 24m. Lze z ní spatřit Malé a Bílé Karpaty, Beskydy, či Jeseníky, cestou minete most nedokončené Baťovy dálnice.

Od rozcestí Pod Brdem pojedete dále na rozcestí Vlčák, kde odbočíte vlevo a sjedete na rozcestí Nad Studeným žlebem. Pokračujete směrem na Velehrad. Významné poutní místo, jehož dominantu tvoří klenot moravského baroka, komplex kláštera s bazilikou Nanebevzetí P. Marie a sv. Cyrila a Metoděje. Z Velehradu pokračujte po Velkomoravské poutní stezce kolem obce Modrá, kde si můžete udělat zastávku v Archeoskanzenu se zajímavou expozicí Živá voda, do Starého Města, kde je na vlakovém nádraží cíl výletu. A navštívit vinné sklepy v Petrově, zvané Plže.

Náročnost cyklotrasy: Střední

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 41 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.