Cyklotrasa Otrokovice - Staré Město

Trasa začíná v Otrokovicích na vlakovém nádraží, takže pokud nejste zdejší, můžete pohodlně dojet vlakem. Pojedete podél řeky a za přístřeškem Na soutoku přejedete most. Cesta vás dovede do obce Žlutava, kde pojedete okolo mini zoo a kamenolomu až narazíte na obec Nová Dědina.

Na okraji obce odbočíte vlevo a stoupáte Chřibskými lesy do Kostelan. Cestou se můžete zastavit na rozcestí Tabarky a po modré turistické značce zajít ke několika mohylovým pohřebištím a historickému smírčímu kříži pod vrcholem Kameňáku. Pískovcové skály Budačina a Komínky dělá z této obce oblíbený turistický cíl.

Z Kostelan vás čeká stoupání na Bunč, kde se nabízí další občerstvení a odpočinek. Od turistické chaty pokračujte lesní cestou směrem k vrcholu Brdo s rozhlednou. Na nejvyšší hoře Chřibů stávala dřevěná vyhlídka, kterou nahradila nová nejvyšší kamenná rozhledna na Moravě vysoká 24m. Lze z ní spatřit Malé a Bílé Karpaty, Beskydy, či Jeseníky, cestou minete most nedokončené Baťovy dálnice.

Od rozcestí Pod Brdem pojedete dále na rozcestí Vlčák, kde odbočíte vlevo a sjedete na rozcestí Nad Studeným žlebem. Pokračujete směrem na Velehrad. Významné poutní místo, jehož dominantu tvoří klenot moravského baroka, komplex kláštera s bazilikou Nanebevzetí P. Marie a sv. Cyrila a Metoděje. Z Velehradu pokračujte po Velkomoravské poutní stezce kolem obce Modrá, kde si můžete udělat zastávku v Archeoskanzenu se zajímavou expozicí Živá voda, do Starého Města, kde je na vlakovém nádraží cíl výletu. A navštívit vinné sklepy v Petrově, zvané Plže.

Náročnost cyklotrasy: Střední

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 41 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!