Cyklotrasa Valašské Meziříčí - Kroměříž

Na tento zajímavý, dlouhý, ale pohodový výlet se vydáte z vlakového nádraží ve Valašském Meziříčí. Na téčkové křižovatce se dáte směrem na Lhotku nad Bečvou a Hustopeče nad Bečvou, jedete stále rovně za mostkem přes říčku Mřenku, v zatáčce stezka prudce odbočí vlevo. Uvidíte rekreační zařízení Jachta u jezera s přírodním koupáním, kde si můžete na chvíli odpočinout a posilnit se. Stezka vás vede dál kolem jezer, až dojedeme k Ranči na Kačeně, kde je možnost dalšího občerstvení.

Pokračujeme dál do Skaličky, kde můžete navštívit větrný mlýn německého typu. Stezka vás dovede do Ústí a do Teplic nad Bečvou. V Teplicích si můžete udělat procházku lázeňskou kolonádou či ochutnat některý z léčivých pramenů. V blízkosti se nacházejí Zbrašovské aragonitové jeskyně, nejteplejší jeskyně v České republice.

Dalším městem jsou Hranice na Moravě. Stále kopírujte tok řeky Bečvy, projedete kolem mostu do osady Rybáře. Odtud vede stezka po šotolinové cestě mezi poli směrem k Týnu nad Bečvou, kde se můžete podívat na hrad Helfštýn.

Na okraji Týna můžete dojet na náves a vystoupat k rozlehlé zřícenině Moravské brány, která je jednou z místních dominant. Pokračujete po cyklostezce podél Bečvy. Na konci obce projedete mezi poli k přírodní rezervaci Škrabalka, chránící fragment lužního lesa mrtvého ramene Bečvy, až dojedete do Lipníka nad Bečvou.

Cestou minete Osecký jez, který je dnes spolu s umělým jezerem Jadran vyhledávanou rekreační oblastí. V Přerově můžete navštívit např. renesanční zámek s muzeem Komenského, před vlakovým nádražím najdeme tendrovou lokomotivu „Kafemlejnek“.

Poté pojedete přes Henčlov a Troubky do Tovačova a zajet se podívat k soutoku Bečvy a Moravy. V Tovačově můžete navštívit zámek nebo židovský hřbitov s muzeem. Odtud jedeme po Moravské stezce do Chropyně, kde najdeme renesančně-barokní zámek s expozicí E. Filly. Z Chropyně vás stezka dovede až do centra Kroměříže.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 93 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!