Cyklotrasa Valašské Meziříčí - Kroměříž

Na tento zajímavý, dlouhý, ale pohodový výlet se vydáte z vlakového nádraží ve Valašském Meziříčí. Na téčkové křižovatce se dáte směrem na Lhotku nad Bečvou a Hustopeče nad Bečvou, jedete stále rovně za mostkem přes říčku Mřenku, v zatáčce stezka prudce odbočí vlevo. Uvidíte rekreační zařízení Jachta u jezera s přírodním koupáním, kde si můžete na chvíli odpočinout a posilnit se. Stezka vás vede dál kolem jezer, až dojedeme k Ranči na Kačeně, kde je možnost dalšího občerstvení.

Pokračujeme dál do Skaličky, kde můžete navštívit větrný mlýn německého typu. Stezka vás dovede do Ústí a do Teplic nad Bečvou. V Teplicích si můžete udělat procházku lázeňskou kolonádou či ochutnat některý z léčivých pramenů. V blízkosti se nacházejí Zbrašovské aragonitové jeskyně, nejteplejší jeskyně v České republice.

Dalším městem jsou Hranice na Moravě. Stále kopírujte tok řeky Bečvy, projedete kolem mostu do osady Rybáře. Odtud vede stezka po šotolinové cestě mezi poli směrem k Týnu nad Bečvou, kde se můžete podívat na hrad Helfštýn.

Na okraji Týna můžete dojet na náves a vystoupat k rozlehlé zřícenině Moravské brány, která je jednou z místních dominant. Pokračujete po cyklostezce podél Bečvy. Na konci obce projedete mezi poli k přírodní rezervaci Škrabalka, chránící fragment lužního lesa mrtvého ramene Bečvy, až dojedete do Lipníka nad Bečvou.

Cestou minete Osecký jez, který je dnes spolu s umělým jezerem Jadran vyhledávanou rekreační oblastí. V Přerově můžete navštívit např. renesanční zámek s muzeem Komenského, před vlakovým nádražím najdeme tendrovou lokomotivu „Kafemlejnek“.

Poté pojedete přes Henčlov a Troubky do Tovačova a zajet se podívat k soutoku Bečvy a Moravy. V Tovačově můžete navštívit zámek nebo židovský hřbitov s muzeem. Odtud jedeme po Moravské stezce do Chropyně, kde najdeme renesančně-barokní zámek s expozicí E. Filly. Z Chropyně vás stezka dovede až do centra Kroměříže.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 93 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.