Cyklotrasa Varnsdorf - Bad Schandau

Trasa začíná ve městě Varnsdorf, které leží na hranicích s Německem, a provede vás malebnou krajinou Českého Švýcarska až do německého Bad Schandau. Je spíše pro zkušenější cyklisty, převýšení je 1 468 m a její projetí trvá přibližně 4 hodiny. Trasa je plná různých zajímavých míst, záleží jen na vás, kam se podíváte.

Začátek je u vlakové stanice ve Varnsdorfu, odkud se vydáte směrem na Studánku po modré značce. Zhruba v půli cesty dorazíte na vyhlídkové místo poblíž Světlin. Ze Studánky pojedete po Staré studánecké cestě, ze které si můžete udělat krátkou odbočku ke Třem pramenům Křinice. Cesta vás dovede až do Krásné Lípy, kde můžete navštívit například Dům Českého Švýcarska, vyhlídkové místo u vodárny nebo mausoleum továrnické rodiny Dittrichovy. Z Krásné Lípy pojedete směrem na Krásný Buk, ve kterém se nachází i stejnojmenná zřícenina hradu. Odtud pojedete dále podél řeky Křinice přes Dlouhý Důl až do Kyjova. Zde se nachází další zřícenina, tentokrát se jedná o zříceninu Kyjovského hradu.

Poté se vydáte dál Kyjovským údolím nacházejícím se v Českém Švýcarsku. Cestou potkáte například vinný sklep, Borový kámen nebo Jeskyni víl. Jeskyně se nachází na pravém břehu řeky Křinice a je veřejně přístupná. Dále budete pokračovat Kyjovským údolím přes pár mostů až k hraničnímu přechodu Zadní Doubice u kterého se nachází i památník pochodu smrti. Od přechodu se vydáte směrem na Neudorf, Hinterhermsdorf a dále kolem mlýnu Buschmühle a mlýnu Neumannmühle až do Felsenmühle-Werkstatt. Zde se nachází i turistický rozcestník a informační tabule. Přejedete řeku a vydáte se směrem na Abzweig Flößersteig a Kleiner Zschand. V Kleiner Zschand je turistický přístřešek, kde si můžete odpočinout a nabrat síly. Odtud vám do cíle zbývá už jen necelých 13 km. Cesta Zeughausstraße vás dále povede přes Fremdenweg, Abzweig Unterer Affensteinweg, turistický rozcestník Beuthenfall / Dietrichsgrund od kterého kolem řeky Křinice (německy Kirnitzsch) dojedete až do Bad Schandau. Nachází se tu jak vlaková stanice, tak i lodní přístav. Cesta zpět už je jen na vás.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: MTB (horské)

Vzdálenost: 44 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.