Cyklotrasa Vranov nad Dyjí - zámek Uherčice

Po této trase budete mít možnost udělat si procházku po několika hradech, zámcích a jiných neobvyklých místech. Z Vranova nad Dyjí vyjedete směrem na Podhradí nad Dyjí, odbočíte vlevo a okolo čerpací stanice pojedete do prudkého kopce okolo zámku Vranov. Na křižovatce pokračujte do Šafova, kde projedete okolo židovského hřbitova. Odtud jedeme přes Starý Petřín do Podhradí nad Dyjí, kde se můžete mít možnost zkusit teplotu vody v řece Dyje. Vedle najdete zříceninu hradu Frejštejn. Do dnešních dnů se dochovaly mohutné obvodové zdi hradního jádra, brány a předhradí.

Pak pojedete po silnici proti toku Dyje a později prudkým stoupáním okolo dvora Mitrov až dojedete do Uherčic. Tam si můžete prohlídnout zámek Uherčice. Původní gotická tvrz byla přestavěna na renesanční zámek. Vznikl lichoběžníkový dvůr s dvoupatrovými arkádami, východní arkádový dvůr, na který byl přístup branou s věží. K zámku přiléhá bývalá barokní zahrada a rozsáhlý lesopark.

Pokračujte směrem na Lubnici, ale na první křižovatce odbočte vpravo na Korolupy a přes Oslnovice a Vysočany směrem na Dešov. Sjedete z kopce do údolí Želetavky k Svobodovu mlýnu a chvilku na to odbočte vpravo na Zblovice a na křižovatce se dejte vpravo k hradu Bítov. Během prohlídky spatříte hodnotné novogotické iluzivní malby sálů a salonků, množství dobového nábytku, zoologickou sbírku tuzemských i cizokrajných zvířat nebo sbírku zbraní, hladomornu a mučírnu. Zajímavostí je největší sbírka vycpaných psů na světě.

Projedete kolem rozhledny Rumburak, kde můžete vidět sochu krkavce. Rozhledna má 30 m a je z ní výhled na hrady Bítov, Cornštejn a do údolí Vranovské přehrady. Za výjimečných podmínek mají být vidět i Alpy.

Stejnou cestou se vraťte zpět na křižovatku a sjedete k Vranovské přehradě. Za mostem odbočíte v ostrém úhlu vlevo k zřícenině hradu Cornštejn. Dochované jsou rozsáhlé zříceniny. Nejlépe dochovanou je bašta na jižní straně a předsunutá věž. Odtud dále lesní asfaltovou silničkou do Lančova, kde odbočíme vlevo a pokračujeme až do Vranova.

Náročnost cyklotrasy: Náročná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 57 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.