Cyklotrasa Želízy - Dobřeň

Cyklotrasa ze Želíz vede zčásti po asfaltových a lesních cestách, zčásti po vedlejších silnicích s velmi malým provozem. V první půlce výletu postupně mírně stoupáme, v druhé půlce naopak převážně klesáme. Místy je terén náročnější, není vhodné tuto trasu jet po dešti.

Vydáme se po vedlejší silnici směrem na Dolní Zimoř. Asi po kilometru se u cesty začínají objevovat pískovcové skalní útvary, které jsou pro Kokořínsko typické. Držíme se cyklotrasy, která od Želíz opouští silnici a pokračuje po nepříliš kvalitní asfaltové cestě Zimořským dolem. Cyklotrasa spolu se žlutou turistickou značkou nás dovedou k rozcestí Zimořský důl. Odtud pokračujeme vpravo po cyklotrase Truskavenským dolem.

Dojedeme k silnici na rozcestí Truskavenský důl, kde odbočíme doleva a hned na další křižovatce zahneme doprava k místu zvanému "Na Dole" a jeskyni Klemperka. Cyklotrasa dále prochází Šemanovickým dolem až k silnici u Dobřeně. Zabočíme doleva a postupně sjíždíme Bukovým údolím do Dolní Vidimi, dále Vidimským a Hlubokým dolem do Tupadel.

V Tupadlech přejedeme hlavní silnici a na druhé straně obce nás čeká druhé strmé stoupání v délce cca 700 metrů. Asfaltka přechází v lesní cestu, po které nás cyklotrasa dovede k vytesanému skalnímu reliéfu Had od sochaře Václava Levého. Tam se cyklotrasa stáčí doleva, po cestě narazíme na další díla Václava Levého - Harfenici a skalní kapličku sv. Máří Magdalény. Na konci lesa zahneme doleva a vracíme se dolů do Želíz.

Náročnost cyklotrasy: Snadná

Terén: Silnice + MTB (horské)

Vzdálenost: 30 Km

Hodnocení cyklotrasy

Ohodnotťe, jak se Vám cyklo výlet libil na stupnici 1 - 5

Jak se Vám cyklotrasa líbila?

Podělte se s ostatními, jak se Vám cyklotrasa líbila. Na jaká zajímavá místa jste cestou narazili, doporučení, atd.

Nejnovější cyklotrasy po ruce

Nejnovější cyklotrasy přibývají každým týdnem.

Možnost cestování a poznávání nových míst tedy stále stoupá. Buďte přitom. Nechte si posílat nejnovější cyklotrasy každý týden.

Přejeme příjemné cyklo zážitky!

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.