Jak vybrat elektrokolo

Při výběru elektrokola je důležité si zodpovědět několik otázek. Například kam na kole budete jezdit? Kdo na kole bude jezdit? Jak často na něm budete jezdit? Jakou baterii by elektrokolo mělo mít? A důležitá je také cena.

jak-vybrat-elektrokolo

1. Kdo na elektrokole bude jezdit

Je rozdíl, jestli si elektrokolo zakoupí muž nebo žena. Rámy mají pánské, dámské či univerzální provedení. Záleží na Vaší výšce postavy, délce nohou a Vašem zdravotním stavu. Nejlepší však je si kolo vyzkoušet na vlastní kůži a zjistit zda Vám opravdu vyhovuje.


2. Jaké kolo vybrat

Hned na začátku je potřeba si rozmyslet, zda budete jezdit po městě či budete jezdit po horách.


Městská elektrokola: tato kola nejvíce využijete na ježdění po městech a okolních výletech. Díky sníženému rámu umožňují snadný, pohodlný nástup a sesednutí, což nejvíce využijete v denním provozu. Městské kolo je pro Vás výhodné pokud 90% cest vede po dobře upravených a zpevněných cestách.


Trekové elektrokolo: toto kolo je pro Vás výhodné pokud budete jezdit po městě a občas budete chtít vyrazit i na delší výlet. Jedná se o sportovnější variantu městského kola, které zvládne polní cesty, ale i lesní pěšiny.


Krosové elektrokolo: má širší pláště a větší počet převodů než trekové kolo. Hodí se pro lehčí terén, ale i na cestu do práce. Krosová kola narozdíl od trekového či městského nemají blatníky ani nosiče. Krosové kolo je vhodné pro ty, co převážně využívají cyklostezky nebo silnice, ale rádi občas kolo využijí v lehčím terénu.


Horské elektrokolo: nejuniverzálnější a nejsportovnější varianta elektrokola, se kterým Vás nic nezastaví. Hodí se do terénu, na jízdu po horách, cyklostezce, lesem, údolím podél řeky ...


3. Cena elektrokola

Rozumně vybavené kolo můžete sehnat už od 23 000 Kč. Cenu ovlivňuje kapacita baterie, typ motoru a požité komponenty. Samozřejmě můžete sehnat kolo i za 20 000 Kč, ale pak musíte počítat s investicemi za údržbu kola a servis, což Vás může vyjít i dráž, než koupě nového.


4. Typ elektromotoru

Motor v náboji zadního kola- Je to nejpoužívanější typ umístění motoru. Nevyžaduje frekvenční šlapání, takže se hodí do městského nebo rovinatějšího terénu. Stačí pouze otáčet pedály a kolo jede za Vás.

Motor středový- nejlepší umístění z pohledu vyvážení a jízdních vlastností. Torzní snímač snímá sílu, jakou šlapete a podle toho přidává pomoc.


5. Umístění a kvalita baterie

Nosičová baterie- nejčastěji se používá u městských kol. Nosič má 2 patra, díky tomu je možné na nosič umístit košík nebo brašnu a zároveň i baterii, kterou je možné opět vyndat.

Rámová baterie - Vkládá se do rámu kola (umožňuje lepší stabilitu kola), kolo je pak lépe ovladatelné. Další výhodou je, že baterie nenaruší design kola, protože s kolem tvoří jednotný celek.

Abyste co nejvíce prodloužili životnost baterie v elektrokole, je důležité ji pravidelně dobíjet. A to i v případě, že elektrokolo zrovna nepoužíváte.

Samozřejmě není nic lepšího, než si kolo vyzkoušet na vlastní kůži.

Tato stránka používá cookies

Abychom Vám dokázali nabídnou to nejlepší, používáme soubory cookies. Dokážeme Vám tak zobrazit relevantní reklamy, analyzovat návštěnost a chování webu.
V pořádku Nastavení soukromí